دسته‌بندی نشده

صدای تق تق چرخ جلو پراید

صدای تق تق چرخ ها یکی از علايمی است که نشان می دهد خودروی شما دچار مشکل فنی شده و به تعمیر نیاز دارد. در این مقاله قصد داریم به دلایل صدای تق تق چرخ جلو پراید و همینطور علت صدای تق تق هنگام دور زدن پراید بپردازیم و این نگرانی را برای همیشه حل کنیم.

صدای تق تق چرخ جلو پراید

لاستیک خودرو یکی از قسمت های مهم خودرو می باشد که وظیفه ی کنترل نیرو را بر عهده دارد بنابراین بررسی کیفیت و سالم بودن لاستیک ها امری بسیار ضروری است ؛ اما توجه داشته باشید قبل از اینکه به سراع دلیل صدا باشید اطمینان پیدا کنید که این صداها دقیقا مربوط به لاستیک جلوی خودروی شما می باشد.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود بعضی اوقات شما در حین رانندگی صدای تق تق چرخ جلو به گوشتان برسد. اگر در هنگام حرکت و چرخش فرمان به یک طرف ، صدایی که به گوشتان می رسد به صورت تق تق می باشد ممکن است این صدا به دلیل کلگی بیرون پلوس باشد.

گرمی و سردی هوا می تواند یکی از دلایلی باشد که باعث ایجاد صدای تق تق لاستیک جلوی خودرو می شود از طرفی دیگر ناهموار بودن مسیر و سبک رانندگی کردن هم بی تاثیر نیست.

دلایل صدای تق تق چرخ جلوی پراید

جنس لاستیک : بعضی از برندهای لاستیک نسبت به سایر برندها صدای بیشتری دارند.

سرعت بالا : هنگامی که با سرعت بالا در حال پیچیدن هستید ، احتمال شنیدن این صدا زیاد است.

گرما و سردی هوا : همانطور که گفتیم گرما و سردی هوا در بروز این صدا بی تاثیر نیست. گرم بودن هوا موجب چسبندگی بیشتر لاستیک ها شده و اصطکاک لاستیک ها با زمین داغ شده می تواند باعث ایجاد صدا می شود.

نو بودن لاستیک ها : لاستیک های نو تا چند روز هنگام رانندگی صدا ایجاد می کنند.

نبودن چرخ ها در محور اصلی خود : در بعضی مواقع در اثر ضربه شدید ممکن است چرخ های جلو از محور اصلی خود خارج شده و صداهای نا خوشایند ایجاد کند که از شایع ترین دلایل می باشد.

صدای تق تق هنگام دور زدن پراید

بررسی خودرو در بازه های زمانی مشخص باعث جلوگیری از ایجاد خرابی و در نتیجه کاهش هزینه می شود. یکی از دلایل صدای تق تق خودرو هنگام دور زدن خرابی سر پلوس می باشد. در قسمت داخلی سرپلوس ، برای حرکت فرمان به سمت راست و چپ یک قفسه وجود دارد که وقتی این قفسه ها لق می شوند باعث می شود که خودرو در هنگام دور زدن دچار صداهایی ناخوشایند شود.

یکی از دلایل مهمی که باعث خراب شدن سرپلوس می شود پارگی گردگیر است که اگر شما به طور منظم خودروی خود را مورد بررسی قرار دهید می توانید این پارگی را به سرعت بهبود دهید و از هزینه های بالا جلوگیزی کنید اما در صورت عدم توجه سرپلوس خراب شده و صدای تق تق ایجاد می کند.

اگر قصد خرید لاستیک کویر دارید اما نمی دانید تفاوت لاستیک kb22 و kb27 در چیست و همینطور برای اطلاع از قیمت آن ها این مقاله را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا